طربناک

خیز و در کاسه ی زر آب طربناک انداز . . . پیشتر زانکه شود کاسه ی سر خاکانداز

طربناک

خیز و در کاسه ی زر آب طربناک انداز . . . پیشتر زانکه شود کاسه ی سر خاکانداز

طربناک

متاع تفرقه در کار ما همین دل بود
خداش خیر دهد هر که این ربود از ما

هیچ فنی در عالم بالاتر از دلبری نیست، آن کسانی که دل ها را برده اند بزرگترین خدمت را کرده اند هنرمندان از این دست هستند و انبیا بیش ازهمه دلبری کرده اند
دل ما در گرو فیضان آسمانی آنها قرار گرفته است ، در گرو جمال آنها که ماه فرو ماند از جمال محمد قرار گرفته است.
دکتر الهی قمشه ای

---
به فدای شورت ای عشق چنان ببر ز هوشم
که به دفتر جنون هم نتوان نوشت ما را

دو هزار سنگ طفلان خورم و هنوز سبزم
ز فرح که پیر دهقان به ره تو کشت ما را
« میرزا محمد تقی حجه الاسلام »
---

قصد این کمین نیز کنار زدن پرده از رخسار یار است تا مستعدان با دیدنش دل را بدهند و به دنبال دلدار روان شوند.

---
تا از ره و رسم عقل بیرون نشوی
یک ذره از آنچه هستی افزون نشوی

یک لعمه ز روی لیلیت بنمایم
عاقل باشم اگر تو مجنون نشوی
« نقل از ناشناس در کشکول شیخ بهایی »
---

م.ح. خانی کوثر خیزی


***

این بلاگ مجهز به لغت نامه است. برای دیدن معنی کلمات کافیست کلمه را انتخاب نمایید. اما به علت پشتیبانی نکردن بعضی مرورگرها شما نمی توانید از این موهبت استفاده کنید. اما مرورگر Google Chrome کاملا حامی کدهای ماست. لینک دانلود این نرم افزار در قسمت پیوندهای روزانه قرار دارد.

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
ابیات تصادفی
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه
پیوندها

عراقی - چه بد کردم؟

چهارشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۲، ۰۱:۰۰ ق.ظ

چه بد کردم؟ چه شد؟ از من چه دیدی؟
که ناگه دامن از من درکشیدی

چه افتادت که از من برشکستی؟
چرا یکبارگی از من رمیدی؟

به هر تر دامنی رخ می نمایی
چرا از دیدهٔ من ناپدیدی؟

تو را گفتم که: مشنو گفت بد گوی
علی رغم من مسکین شنیدی

مرا گفتی: رسم روزیت فریاد
عفا الله نیک فریادم رسیدی!

دمی از پرده بیرون آی، باری
که کلی پردهٔ صبرم دریدی

هم از لطف تو بگشاید مرا کار
که جمله بستگی ها را کلیدی

نخستم برگزیدی از دو عالم
چو طفلی در برم می پروریدی

لب خود بر لب من می نهادی
حیات تازه در من می دمیدی

خوشا آن دم که با من شاد و خرم
میان انجمن خوش می چمیدی

ز بیم دشمنان با من نهانی
لب زیرین به دندان می گزیدی

چو عنقا، تا به چنگ آری مرا باز
ورای هر دو عالم می پریدی

مرا چون صید خود کردی، به آخر
شدی با آشیان و آرمیدی

تو با من آن زمان پیوستی، ای جان
که بر قدم لباس خود بریدی

از آن دم بازگشتی عاشق من
که در من روی خوب خود بدیدی

من ار چه از تو می آیم پدیدار
تو نیز اندر جهان از من پدیدی

مراد تو منم، آری، ولیکن
چو وابینی تو خود خود را مریدی

گزیدی هر کسی را بهر کاری
عراقی را برای خود گزیدی

نظرات  (۱۱)

قشنگه
پاسخ:
لطف دارید
یارب اندر دل آن خسرو شیرین انداز
 که به رحمت گذری بر سر فرهاد کند
پاسخ:
بسیار زیبا
ممنون
شعر خوب و زیبایی بود...
پاسخ:
ممنون
موافقم
پاسخ:
ممنون که موافقی :)
به روزیم تشریف بیارین خوشحالمون کردین
پاسخ:
حتما اومدم

سلام

از وبلاگ کتاب های من که به معرفی کتاب خودم با موضوع خودارضایی می پردازد دیدن فرمایید

و اگر توانستید در وبلاگ خود آن را معرفی کنید

 

پاسخ:
سلام
ممنونم
به نظر من همین نظر شما برای معرفی کافیه
سلام.
ممنون از شما.
ببخشید که خیلی دیر بهتون سر میزنم ،
کمی سرم شلوغ شده و درگیر یه مسئله هستم.
برام دعا کنید...
در پناه حق...
یا علی...
(پایگاه مجازی لبیک)
www.labeik.blog.ir
پاسخ:
سلام
قربون شما
خواهش میکنم
اینشاالله خیره
محتاجم به دعا
یا حق
۰۷ شهریور ۹۲ ، ۰۴:۴۸ سیّدمیلاد موسوی
حضرت زرتشت: خدای بزرگ و دانا و دادار و پرورنده و پاسبان و فروغ مند و نیکوکار و بخشاینده که دادستان نیک و تواناست. پرستش و نیایش می کنم خدای نیکوکاری را که بشر را از تمام مخلوقات گیتی برتر آفرید و به نیروی منطق، هوش و خرد داد، به او شهریاری مخلوقات گیتی و نگهداری آفریدگان برای روبه رو شدن با دیوان و رزم و پیکار با آنان عطا فرمود ...
درود به شما؛ به روز شدیم با 'نماز از دیدگاه زرتشت' :
• شرایط نماز در دین زرتشت
• ترتیب وضو در دین زرتشت
• قبله در آیین زرتشت
• پیشینه نماز در ایران
• ترجمه نماز زرتشتی
پاسخ:
ممنون اومدم
ممنونم..التماس دعا
پاسخ:
خواهش میکنم
محتاجم
***سلام همسنگری...
از بنده ی کمترین قبول کن...
با سه تا پست بروز شده...
با احترام منتظرم...***

+ یازهرا(سلام الله علیها)

پاسخ:
سلام
اومدم
یا حق
قشنگ بود...موافقم..شما لینک شدید..
پاسخ:
لطف دارید
و همچنین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

Visit W3Schools