طربناک

خیز و در کاسه ی زر آب طربناک انداز . . . پیشتر زانکه شود کاسه ی سر خاکانداز

طربناک

خیز و در کاسه ی زر آب طربناک انداز . . . پیشتر زانکه شود کاسه ی سر خاکانداز

طربناک

متاع تفرقه در کار ما همین دل بود
خداش خیر دهد هر که این ربود از ما

هیچ فنی در عالم بالاتر از دلبری نیست، آن کسانی که دل ها را برده اند بزرگترین خدمت را کرده اند هنرمندان از این دست هستند و انبیا بیش ازهمه دلبری کرده اند
دل ما در گرو فیضان آسمانی آنها قرار گرفته است ، در گرو جمال آنها که ماه فرو ماند از جمال محمد قرار گرفته است.
دکتر الهی قمشه ای

---
به فدای شورت ای عشق چنان ببر ز هوشم
که به دفتر جنون هم نتوان نوشت ما را

دو هزار سنگ طفلان خورم و هنوز سبزم
ز فرح که پیر دهقان به ره تو کشت ما را
« میرزا محمد تقی حجه الاسلام »
---

قصد این کمین نیز کنار زدن پرده از رخسار یار است تا مستعدان با دیدنش دل را بدهند و به دنبال دلدار روان شوند.

---
تا از ره و رسم عقل بیرون نشوی
یک ذره از آنچه هستی افزون نشوی

یک لعمه ز روی لیلیت بنمایم
عاقل باشم اگر تو مجنون نشوی
« نقل از ناشناس در کشکول شیخ بهایی »
---

م.ح. خانی کوثر خیزی


***

این بلاگ مجهز به لغت نامه است. برای دیدن معنی کلمات کافیست کلمه را انتخاب نمایید. اما به علت پشتیبانی نکردن بعضی مرورگرها شما نمی توانید از این موهبت استفاده کنید. اما مرورگر Google Chrome کاملا حامی کدهای ماست. لینک دانلود این نرم افزار در قسمت پیوندهای روزانه قرار دارد.

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
ابیات تصادفی
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه
پیوندها

جوهر

جمعه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۰۰ ب.ظ

عَرَض که این گونه ما را اسیر کرده،

وقتی به جوهر برسیم چگونه می شود؟

نظرات  (۱۵)

۲۷ فروردين ۹۳ ، ۲۳:۰۲ раскрутка сайта продвижение
من به دنبال گزینه های داوطلب در مینیاپولیس است که نمی خواهد یکی از پدر و مادر من نیاز وجود داشته باشد با من . همچنین زمانی که به دنبال راه هایی برای داوطلب ، بسیاری از اوقات آنها از شما خواسته به خرید مواد غذایی و همه چیز برای آنها که خوشحال می شوم که به انجام این کار است ، اما من پول زیادی ، و یا هر که برای ماده نیست و در همه .. . تشکر از شما در پیشبرد .
پاسخ:
ممنون
۲۰ فروردين ۹۳ ، ۱۷:۳۷ poiskovaya-optimizatsiya-saytov
من در حال حاضر به عنوان یک وب سایت کار می کند. طراح ، اما من واقعا راضی نیستم . با کار من ، که در آن احساس نمی کنند. برای من خیلی معنی دار است. من می خوام کاری انجام دهد . که من می تواند ABT پرشور .. یکی از دلایل بدین نزدیک به قلب من ، در حال توسعه است . تکنیک های یادگیری جایگزین برای بچه ها، انواع . که منجر به توسعه کلی از کودکان نه . از چاشنی مغز خود را با اطلاعات، . به عنوان مورد در حال حاضر در هند است. در واقع، من احساس می کنم . نظام آموزش و پرورش ما نیاز به یک مقدار زیادی از تغییرات ، اما من . نمی دانی که چگونه برای شروع هر کار در این جهت .. من این سوال ارسال در اینجا ، به این امید که به نحوی. فرد حق آن را به عنوان خوانده شده ..
پاسخ:
امیدوارم موفق باشید
۲۴ اسفند ۹۲ ، ۱۴:۵۷ علیرضا بابایی
در مدح بانو
 
ای شکوهت فراتر از باور
ای مقام ات فرا تر از ادراک
وصف تو درک لیله القدر است
فهم ما از تبار «ما ادراک»
**
کوثری،‌‌ بی کرانه دریایی
ما و ظرف حقیر این کلمات
باید از تو نوشت با آیات
باید از تو سرود با صلوات
**
آیه در آیه وصف تو جار یست
فتلقّی، مباهله، کوثر
در دل انما یرید الله
در «فصل لربک وانحر»
**
از بهشت آمدی به هیئت نور
عطر سیبت وزید در هستی
تو گلِ ... نه، تو نوبهارِ... نه
تو بهشت دل پدر هستی
**
پدر و مادرم فدای شما
مادری کرده ای برای پدر
چشم بد دور، چشم شیطان کور
دست تو بود و بوسه های پدر
**
از بهشت آمدی و روشن شد
سرنوشت دل علی با تو
بی تو کم بود در تمام جهان
نیمه ی دیگرش ولی با تو...
**
وصف ذات تو و صفات علی
وصف آیینه است و آیینه
غربت و خنده ی تو و دل او
قصه ی گرد و دست و آیینه
**
خانه می شد بهشتی از احساس
با گل افشانیِ بهاریِ تو
عاطفه با تمام دل می زد
بوسه بر دست خانه داری تو
**
خانه از زرق و برق خالی بود
از صفا عاشقی محبت پر
داشتی ای کلید دار بهشت
پینه بر دست، وصله بر چادر
**
از بهشت آمدی و آوردی
یازده سوره ی بهشتی را
مصحفِ سر نوشت خود دیدیم
سوره هایی که می نوشتی را
**
نسل تو نوحِ با شکوهِ نجات
نسل تو خضرِ آسمانیِ راه
جلوه ای از دم تو را دیدیم
در مسیحی به نام روح الله
**
روز مادر شده دلم با شوق
پر زده در هوای تو مادر
منم و وسعت بهشت خدا
منم و خاک پای تو مادر
**
آرزو دارم این که بنشینم
لحظه ای در جوار تو اما...
آرزو دارم این که بگذارم
شاخه گل بر مزار تو اما...
**
آه در حسرت زیارت تو
دل ما آشنای دلتنگی است
حرم دختر کریمه ی تو
شاهد لحظه های دلتنگی است
 **
روز مادر شده به محضر تو
آمدم پا به پای این کلمات
هدیه ی من برای تو اشک است
هدیه ی من برای تو صلوات
سلام

ایام سوگواری حضرت فاطمه برشما و خانواده محترمتان تسلیت 
اگه وقت کردید یک سری هم به وب من بزنید.
پاسخ:
ممنونم و همچنین شما
حتما خدمت میرسیک
من فقط کتاب نشان tarabnak.blog.ir وبلاگ خود را در نقل و تلو تلو خوردن . من لذت بردن از خواندن تفسیر خود را . برای شما آرزو آرزوی موفقیت در سال جدید !
پاسخ:
thanks Dear
خاصیت عرض گرفتار کردن اگه جوهرم بخواد گرفتار کنه که دیگه جوهر نیست !
پاسخ:
از گرفتاری منظورم بُهت و مجذوب شدنه
خط اول
یه خط خطی
از خطاطی زمونه
منتظر خسته کردن چشاته
پاسخ:
بسیار زیباست
سلام
با چند طرح بروزیم.
التماس دعا
پاسخ:
سلام
اومدم
محتاجم
عرض به چه معناست؟؟؟
پاسخ:
چیزی که عارضیه و هیچ حقیقتی از خودش نداره
در واقع هر چیز غیر از خداوند در عالم
احسنت
بخش پروفایلتان را بسیار زیبا نوشته بودید.
نمی دانم این دو کتاب را خوانده اید یا خیر به هرحال کتاب
وحدت وجود به روایت ابن عربی و اکهارت تالیف دکتر کاکایی و نیز کتاب عوالم خیال(imaginal words) تالیف دکتر ویلیام چیتیک ترجمه 
کاکایی را به شما سفارش می کنم.
راستی جسارتا رشته شما متناسب با این مباحث است یا خیر؟
ضمنا با مطلب جدیدی بروز هستم.
التماس دعا
پاسخ:
ممنون
لطف دارید
انشاالله سر فرصت مطالعه اشون می کنم
خیر متاسفانه رشته ام چیز دیگه است
اومدم
محتاجم
سلام علیکم تشکر از اطلاعی که دادی.
بلی بنده در جریان هستم اما این ویژگی وبلاگ ماست 
که برای نشان دادن این که ما ترسی از سخنان مخالفین نداریم 
حتی در قسمت پیوندهای ما وبلاگهای ضد فلسفی هم هستند.
البته فرد مذکور نیز تحت تاثیر سخن اینها قرار گرفته است و بنده نیز ان شاء الله بنابر تکلیفی که دارم با ایشان بحث خواهم کرد چون ما با هم دشمنی که نداریم.
واقعا از حضور شما هم متشکرم.
ما را از نظراتتان محروم نفرمایید.
التماس دعا
پاسخ:
سلام
خواهش میکنم
موفق باشید
محتاجیم
۲۶ مرداد ۹۲ ، ۱۱:۳۴ یعقوب کربلا
سلام
زیبا

بروزم
پاسخ:
سلام
لطف دارید
اومدم
۲۶ مرداد ۹۲ ، ۱۰:۵۴ سیّدمیلاد موسوی
https://drive.google.com/folderview?id=0B6Hpys3pywABcnlHbTBaQWcwVlE&usp=sharing

درود داداش؛
پرنده هما در اسطوره‌های ایرانی جایگاه مهمی دارد و معروف است که سایه‌ اش بر سر هر کس بیافتد به سعادت و کامرانی خواهد رسید به همین دلیل به مرغ سعادت معروف شده‌ است. در افسانه‌ های ایران مثل ققنوس در اساطیر مصر و یونان صاحب کرامت است. هما در ادبیات ایران به عنوان نماد سعادت است و بر عکس جغد که نماد شوم است البته هما می‌ تواند پرنده‌ ای افسانه‌ای و اساطیری باشد. در قصه‌ ها و مثل‌ های ایرانی از هما به عنوان پرنده‌ ای استخوان خوار و بی‌ آزار یاد شده‌ است.

همای بر همه مرغان از آن شرف دارد * که استخوان خورد و جانور نیازارد (سعدی)

در خرابه‌های تخت جمشید که پایتخت هخامنشیان بوده‌است دو مجسمه سنگی از هما پیدا شده‌ است. این نشان می‌ دهد که هما در زمان ایران باستان نیز پرنده سعادت بوده‌ است. هما (همای) جایگاه برجسته ای در ادبیات ایران زمین داشته است. در سروده های بسیاری از شاعران از هما به عنوان پرنده خوشبختی و سعادت یاد شده است. در ادبیات فارسی او را نماد فرّ و شکوه دانند و به شگون نیک گیرند. همچنین آمده است: مرغی است که او را مبارک دارند و چون پیدا شود مردم به تفأل در زیر سایه ٔ او روند.
نقش این پرنده در کنده کاریها و برخی از سر ستون های پارسه (=تخت جمشید) نیز پیداست. هواپیمایی ملی ایران با بکارگیری ایهام نام هما و نیز نماد هما به بهترین شکل چه به در تعبیر پرنده سعادت و چه در استفاده از حروف کوتاه شده برای نامش این باور فرهنگ عامه را با فعالیت تجاری خود پیوند زده بود. در نشان کنونی باشگاه فوتبال پرسپولیس هم نمادی از سر این پرنده به کار گرفته شده است.

پاسخ:
سلام عزیز
ممنون
به جوهر رسیدن خوبه به نظرم

پاسخ:
خوبه ولی سنگینه به حدی که انسان حتی خود را فراموش میکند
۲۵ مرداد ۹۲ ، ۱۴:۴۴ مهدی درخشان
این عرض هان که ما رو این جور درگیر و زمین گیر کردن
وقتی به جوهر برسیم همش آزادیه... .
پاسخ:
آزادی از خوده و اسارت هیمان
۲۵ مرداد ۹۲ ، ۱۲:۱۷ یک آخرالزمانی
سلاااااااااام
خسته نباشید
بسیار زیبا
حرف نداره 
با یک طرح از دو طراح بروزم 
یاعلی
پاسخ:
سلام
سلامت باشید
لطف دارید
بزرگواریتونه
اومدم
یا حق

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

Visit W3Schools