طربناک

خیز و در کاسه ی زر آب طربناک انداز . . . پیشتر زانکه شود کاسه ی سر خاکانداز

طربناک

خیز و در کاسه ی زر آب طربناک انداز . . . پیشتر زانکه شود کاسه ی سر خاکانداز

طربناک

متاع تفرقه در کار ما همین دل بود
خداش خیر دهد هر که این ربود از ما

هیچ فنی در عالم بالاتر از دلبری نیست، آن کسانی که دل ها را برده اند بزرگترین خدمت را کرده اند هنرمندان از این دست هستند و انبیا بیش ازهمه دلبری کرده اند
دل ما در گرو فیضان آسمانی آنها قرار گرفته است ، در گرو جمال آنها که ماه فرو ماند از جمال محمد قرار گرفته است.
دکتر الهی قمشه ای

---
به فدای شورت ای عشق چنان ببر ز هوشم
که به دفتر جنون هم نتوان نوشت ما را

دو هزار سنگ طفلان خورم و هنوز سبزم
ز فرح که پیر دهقان به ره تو کشت ما را
« میرزا محمد تقی حجه الاسلام »
---

قصد این کمین نیز کنار زدن پرده از رخسار یار است تا مستعدان با دیدنش دل را بدهند و به دنبال دلدار روان شوند.

---
تا از ره و رسم عقل بیرون نشوی
یک ذره از آنچه هستی افزون نشوی

یک لعمه ز روی لیلیت بنمایم
عاقل باشم اگر تو مجنون نشوی
« نقل از ناشناس در کشکول شیخ بهایی »
---

م.ح. خانی کوثر خیزی


***

این بلاگ مجهز به لغت نامه است. برای دیدن معنی کلمات کافیست کلمه را انتخاب نمایید. اما به علت پشتیبانی نکردن بعضی مرورگرها شما نمی توانید از این موهبت استفاده کنید. اما مرورگر Google Chrome کاملا حامی کدهای ماست. لینک دانلود این نرم افزار در قسمت پیوندهای روزانه قرار دارد.

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
ابیات تصادفی
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه
پیوندها

شاطر عباس صبوحی - بهانه

جمعه, ۸ شهریور ۱۳۹۲، ۰۱:۰۰ ق.ظ

دلبر به من رسید و جفا را بهانه کرد
افکند سر به زیر، حیا را بهانه کرد

آمد به بزم و، دید من تیره روز را
ننشست و رفت، تنگی جا را بهانه کرد

رفتم به مسجد از پی نظارۀ رخش
بر رو گرفت دست و، دعا را بهانه کرد

آغشته بود پنجه اش از خون عاشقان
بستن به دست خویش حنا را بهانه کرد

خوش می گذشت دوش صبوحی به کوی او
بر جا نشست و، شستن پا را بهانه کرد

نظرات  (۱۸)

۱۸ شهریور ۹۲ ، ۲۲:۱۹ مهرک هنرمند
دلبر برفت و دلشدگان را خبر نکرد
-------------
من واقعا از اشعار شاطر عباس لذت می‌برم.
هم موضوعات عالی‌ای رو انتخاب میکنه،
و هم فن سرودنش خیلی زیباست.
متشکرم
پاسخ:
بسیار زیبا
----------------
من هم
خواهش میکنم
عالی بود
سپاس
پاسخ:
لطف دارید
چه دلبر با حالی آفرین خوشم اومد
پاسخ:
دلبر همه ی کارهاش شیرینه
۰۹ شهریور ۹۲ ، ۲۳:۵۹ میــرزا حکیـم
سلام، شعر بسیار زیبایی بود. تشکر!..
پاسخ:
سلام
لطف دارید
خواهش میکنم
اون تیکه ی حیا را بهانه کرد خیلی خوب بود!!!!
پاسخ:
همش خوب بود
سلام.
بسی لذت بردیم از این شعر(خخخخخخ)
گفتم ادبی بگم مثل این شعر بلدا باشم.
(شوخی کردم :D)
ممنون از شما.
زیبا بود.
یا علی.....


پاسخ:
سلام
:))
قربان شما
یا حق
۰۹ شهریور ۹۲ ، ۱۸:۳۱ محمد ابراهیم نامدار
سلام دوست شاعرم

بنده با مطلب مهم "امام نقی ع" بروزم.تشریف بیارید

یا علی
پاسخ:
سلام داداش
حتما اومدم
یا حق
با سلام به روز هستم با مطلب : 
عوامل اخلاقی برای ازدیاد رزق و روزی .یاعلی

پاسخ:
سلام
اومدم
***سلام همسنگری...
بعد از چندین روز تلاش...
الحمدلله تا نود درصد از کار پیش رفت...
خودم بهش نمره ی خوبی میدم...
بالأخره پس از فعالیت های فرهنگی گسترده در سطح شهرستان و استان...
فعالیت خودش رو شروع کرده...
..در انتظار شما...***
+ یازهرا(سلام الله علیها)
پاسخ:
سلام
حتما خدمت میرسم
یا حق
سلام خوبی؟؟؟؟؟
خیلی قشنگ بود .
پاسخ:
سلام
الحمدلله
لطف دارین
۰۹ شهریور ۹۲ ، ۰۹:۱۳ *** رک و راست ***
خیلی قشنگ بود.
آفرین

یاعلی
پاسخ:
لطف داری
یا حق
سلام و سپاس
بسی لذت بردم از این خوش سلیقگی شما
موفق باشید
MyTeacher.blog.ir
پاسخ:
سلام
لطف دارید شما
موید باشید
۰۸ شهریور ۹۲ ، ۱۹:۵۳ کوثر ✜عاشق شهید همّت✜
خوشبختی را نه بر تخت شاهی، بلکه در نمازهای عاشقانه و عارفانه باید جستجو کرد...

سلام بزرگوار
عرفانی بود...

اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای
اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک
پاسخ:
سلام
بله
خوب بود..
غزلیات شمس رو هم بذاریداستفاده کنیم
پاسخ:
ممنون
انشاالله
ای دل شکایت​ها مکن تا نشنود دلدار من
ای دل نمی​ترسی مگر از یار بی​زنهار من
ای دل مرو در خون من در اشک چون جیحون من
نشنیده​ای شب تا سحر آن ناله​های زار من
یادت نمی​آید که او می کرد روزی گفت گو
می گفت بس دیگر مکن اندیشه گلزار من
اندازه خود را بدان نامی مبر زین گلستان
ا ین بس نباشد خود تو را کآگه شوی از خار من
گفتم امانم ده به جان خواهم که باشی این زمان
تو سرده و من سرگران ای ساقی خمار من
خندید و می گفت ای پسر آری ولیک از حد مبر
وانگه چنین می کرد سر کای مست و ای هشیار من
چون لطف دیدم رای او افتادم اندر پای او
گفتم نباشم در جهان گر تو نباشی یار من
گفتا مباش اندر جهان تا روی من بینی عیان
خواهی چنین گم شو چنان در نفی خود دان کار من
گفتم منم در دام تو چون گم شوم بی​جام تو
بفروش یک جامم به جان وانگه ببین بازار من
پاسخ:
بسیار زیباست ممنون
عالی یود....
بروزم
پاسخ:
ممنون
اومدم
سلام
بروزیم.
پاسخ:
سلام
اومدم
سلام
حرفاتون رو قبول دارم
ولی ادم هم خودش باید مراعات کنه
و تو شرایط سخته که آدم ها امتحان میشن
ممنون از حضورتون
یا علی مدد
پاسخ:
سلام
خوب به نظرتون از بالا (محیط) باید این مسائل درست شن یا از پایین (افراد)؟
به نظرتون امتحان ما تغییر شرایطه یا تغییر رفتار در حالتی که شرایط به شدت تخالف با ما دارن؟
خواهش میکنم
موفق باشید
یا حق

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

Visit W3Schools